Hydro gir 1,1 million kroner til TV-aksjonen

Hydro-konsernet har lang tradisjon for å donere til TV-aksjonen. I år overgår aluminiumgiganten seg selv og gir hele 1.1 million kroner til årets TV-aksjon, som går til UNICEFs arbeid med å gi utdanning til barn som lever i krig og konflikt.

Ja, min bedrift ønsker også å støtte TV-aksjonen

 

 De siste årene har hvert av våre fabrikk- og kontorsteder gitt  100 000 kroner. 2. oktober sluttførte vi oppkjøpet av Sapa, verdens ledende produsent av aluminiumsprofiler, og med det har også  et nytt verk kommet til, Hydro Magnor. og i år gir Hydro-anleggene tilsammen 1,1 million kroner til årets TV-aksjon, sier Informasjonsdirektør Halvor Molland.

Bidragene kommer inn i kommunene der verkene er lokalisert, og utgjør dermed noen av de aller største bidragene i disse kommunene; Karmøy, Suldal, Kvinnherad, Vennesla, Tinn, Holmestrand, Høyanger, Husnes, Sunndal, Årdal og Magnor.

Vi ønsker å bidra til den nasjonale dugnaden som TV-aksjonen er gjennom våre fabrikksteder. De er ofte hjørnesteinsbedrifter, og vi håper dette kan skape engasjement både hos våre egne ansatte og i lokalsamfunnet forøvrig , fortsetter Molland.

Det er utrolig viktig for TV-aksjonen at vi har trofaste bidragsytere, som Hydro, fastslår næringslivsansvarlig i TV-Aksjonen Sondre Nygaard. – De store selskapene er også med å sette standarden, slik at det kan fortsette å ligge prestisje i det at næringslivet bidrar til frivilligheten. Dette er vi selvsagt svært takknemlige for, avslutter han.

 



Kreditering Norsk Hydro ASA